Friday, October 3, 2008

Aku Seorang Lagenda??

aku tulis post ni mlm hari raya kedua, kira raya ketiga la..kawasan perumahan aku ni masih sunyi. kiri kanan semua balik beraya. gelap betul kat luar tu, sunyi sepi. nak buat macamana, tabah je la.

dalam pukul 10 malam tadi aku ternampak 3 orang indon kot, ke bangla, vietnam rasenya, eh nepal, pinoy? semua la mundar mandir kat area rumah aku. 30 minit aku intip dorang, dorang masih lagi usha2 umah kat sini. aku apa lagi, buat2 berani kuar isap rokok la. dorang nampak macam terkejut tengok aku. yang aku yakin dorang ni pencuri, dorang terus blah lepas tu. jadi aku ambik jalan terbaik tak tido malam ni jaga rumah.

sedih wo beraya jauh dari family, dah la keluarga aku kat sarawak, dengar je takbir shahdu, terus molekul2 dalam badan aku buat chain reaction berkesudahan air keluar dari mata aku. aku terpaksa, cuti aku ade 2 hari je, kalo semua wartawan cuti, rakyat seluruh malaysia tak tau la apa jadi dalam negara ni. aku tabah menghadapi semua dugaan.

aku berharap selepas raya ni cuti aku diluluskan la...aku nak balik sarawak seminggu!!!! aku kesian ngan diri aku ni!

No comments: