Monday, December 29, 2008

selamatkan Palestin

Ya Allah Ya Tuhanku, selamatkan bumi Palestin dari kekejaman Zionist Ya Allah..berikanlah kekuatan kepada orang-orang Palestin berhadapan dengan bala tentera Kafir Ya Allah..moga-mogahan mereka memperolehi kemenangan Ya Allah...Amin...

begitu sedih apabila melihat gambar-gambar kekejaman terbaru Israel terhadap penduduk Palestin, air mata aku berlinangan mengenangkan nasib yang menimpa mereka. betapa sukarnya keadaan umat Islam disana.

Sedih apabila melihat tubuh manusia berkecai, anak kehilangan ibu bapa, kehilangan orang tersayang serta kemusnahan harta benda. begitu ramai umat tidak berdosa menjadi mangsa.

Kenapa dunia menutup sebelah mata? kenapa tindakan ganas seperti binatang Israel seolah-olah dibenarkan? dimana kuasa besar dunia yang dikatakan menjaga keamanan dunia? di mana resolusi PBB mengutuk serangan Israel? Dimana negara-negara Arab lain? dimana sifat ketamadunan yang dijunjung oleh semua negara dalam dunia? dimana keadilan dunia?

segala tindakan Israel ini menunjukkan memang benar teori mengatakan mereka yang menguasai dunia, bukan Amerika Syarikat. kekuatan ketenteraan mereka sudah tidak boleh dibendung lagi sehinggakan seluruh dunia arab tidak berani lagi bertindak balas seperti tahun 1967 dan 1973.

Kuasa minyak yang dipelopori oleh negara Islam tidak digunakan, seolah-olah negara Islam takut ekonomi mereka terjejas. Apa sudah jadi? Kenapa Islam menjadi begitu penakut?

Sedarlah, krisis yang melanda Palestin inilah yang menjadi punca utama kenapa banyak kumpulan radikal muncul. setiap kenyataan mereka akan diselangi dengan sebutan nama 'Palestin'. Sedarlah bahawa kita harus selesaikan krisis ini dengan apa cara sekalipun walaupun terpaksa berperang dengan negara-negara kafir.

Segala ramalan semakin jelas, kita semua tahu kesudahannya. marilah kita berjihad menentang keganasan Israel!!! Allahuakbar!!!

Selamat tahun baru!!

Aku ingin ucapkan selamat tahun baru Maal Hijrah 1430 dan tahun baru 2009 kepada semua pembaca blog aku.

seperti yang kita tahu, tahun 2008 meninggalkan kita semua dengan berbagai-bagai isu dan bencana alam. semoga tahun 2009 nanti kita dapat harungi dengan penuh kejayaan dan keharmonian dari seluruh rakyat Malaysia.

semoga tahun 2009 menjadi titik tolak kejayaan Malaysia di persada antarabangsa dan tekad kita menjadikan setiap kaum di negara yang tercinta ini berjaya. seperti kata pepatah, 'berat sama dipikul, ringan sama dijinjing'.

Akhir kata, sama-samalah kita berjaya di tahun 2009!!

amin...

Friday, December 26, 2008

video

Saturday, December 20, 2008

Sapa ni?

Cuba teka siapa lelaki ni? hehehe

Sunday, December 14, 2008

My Team

This is a picture of my team, The Kampung Ledang. the name might sound a lil bit cheesy for some people, but do not be deceive by it. we have reach 3 on 3 championship once to many time. it is weird when we actually never had training before the game but able to grab the champion title at that particular time. It was 2007 and that was our year of fame and glamour in paintball. few might want to deny it but the gold medal that we received proves it all
my team consisted from the most modest and humble paintball players but yet we can pull out killer maneuvers and superb flanking technique in the field every time. we are very focus and determine yet those characteristic didnt show and it is hard for the opponent team to figure us out. we only wear t-shirt and really acting dumb and silly to other opponents so that they can never judge us. we want our enemy to be unprepared because it is hard to fight an opponent who know who you are and fully prepare for you.
as you can see, all of us doesn't look like a semi-pro players. but we did kick ass during tournament. there are many opponent team came to our tent and try to teach us few lame paintball trick, don't you think that we already knew?. Thanks to our first generation uitm team the Manawave for teaching us the very core basic of paintball, from there on we catching up our skill and trick in paintball but still keep our basic tight.

Friday, December 12, 2008

Tanah Runtuh Bukit Antarabangsa

Insaflah....!!!!

Friday, December 5, 2008

cepu emas??


Kalau tengok gambar-gambar ni, apa 1st expression yang muncul dalam otak korang? boleh bagitau aku..

Monday, December 1, 2008

Isu ketuanan Melayu lagi??

Aku ingin bertanya, kenapa isu ini masih lagi diperbesarkan walaupun negara sudah 51 tahun merdeka?

dalam artikel 153 perlembagaan malaysia jelas mengatakan mengenai kedudukan istimewa orang melayu dan bumiputera sabah sarawak disamping hak-hak kaum lain terpelihara.

tak cukup lagi ke perlembagaan ini? adakah perlu di tukar sehingga menyebut kedudukan istimewa kaum cina disamping hak-hak kaum lain terpelihara barulah mereka berpuas hati? ataupun sehingga seluruh Raja-Raja Melayu dilucutkan darjat barulah mereka berpuas hati?

Atau pun sehingga seluruh orang-orang melayu terpaksa merempat ditanah sendiri dan akhirnya Tanah Melayu di tukar kenama Tanah Cina barulah kaum ini berpuas hati?

berani aku jamin, walaupun mereka sudah berjaya menjadi Perdana Menteri, sudah pasti mereka akan berani mempersoalkan golongan Raja-Raja yang merupakan benteng terakhir pertahanan orang melayu di Negara yang dicintai ini.

Aku berani cakap macam tu sebab kaum ni ibarat 'sudah bagi betis nakkan paha', atau pun 'melepaskan anjing tersepit akhirnya kena gigit.'

Sebagai contoh, sepanjang hidup aku, berapa kerat je orang cina akan menyanyikan lagu negaraku masa lagu dinyanyikan. mereka akan memilih akan berdiam diri sahaja.

selama ini mereka jauh dalam hati berasa benci dengan orang melayu, mereka cemburu sebab orang melayu disini masih mempunyai raja-raja. Kita ada 9 Raja dalam Malaysia!!!!

sekarang yang terbaru Soi Lek mempersoalkan prinsip ketuanan melayu. ingin aku bertanya lagi, adakah dengan ketuanan melayu orang cina disini mati kebuluran? ditindas? dibunuh? dirogol? dinafikan hak-hak seperti orang cina singapura menafikan hak-hak orang melayu islam melaungkan azan?

di malaysia kebebasan agama terserlah sehingga ramai penganut buddha singapura dan thailand datang ke pulau pinang sebab beranggapan disana lebih 'suci'.

adakah tanggapan ini mungkin wujud sekiranya orang melayu menindas agama2 ini?

sekarang sudah tiba masanya kepada UMNO terutamanya jangan lagi berlembut hanya kerana ingin menjaga semangat setiakawan sedangkan mereka tidak pernah menghormati orang melayu.

adakah kita perlu tunggu sehingga orang cina benar-benar memijak kepala orang2 melayu?

Dengan nama Allah swt, ini adalah agama kita, tanah tumpah darah kita, bangsa kita, kita berperang sejak beribu-ribu tahun demi tanah ini, adakah kita senang2 lepaskannya sekarang? dimana semangat pahlawan datuk moyang pendekar kita?

seperti kata hang tuah, 'tidak melayu hilang didunia!!'