Saturday, February 21, 2009

sikit-sikit lama-lama jadi bukit

Dua bukit sudah pasti, Bukit Gantang dan Bukit Selambau akan menyaksikan Pilihan Raya Kecil (PRK) 'Pasca Presiden UMNO Baru'. Satu lagi bukit masih dalam congakan iaitu kepunyaan Elizabeth Wong, Bukit Lanjan nama diberi.

Teringat aku dalam seminggu kebelakangan ini, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sidang medianya sering mengatakan ada 'pattern' atau corak dalam bahasa melayunya serangan dari BN. Adakah pattern yang dimaksudkan adalah serangan keatas kawasan 'bukit'? Yelah, asyik-asyik bukit je, lepas ni mesti ADUN Pakatan Rakyat (PR) yang berada di kawasan 'bukit' semakin terasa terancam, takut suwey kena kat dorang.

Apapun PRK kali ini adalah gelanggang terbaik membuktikan kepimpinan baru UMNO dibawah teraju Datuk Seri Najib Tun Razak, hehehe...jangan salah sangka, KEPIMPINAN UMNO SAHAJA YANG SAYA MAKSUDKAN DISINI.

Sudah pasti juga PR akan bermati-matian mempertahankan kawasan yang dimenangi mereka dan juga memastikan gelombang tsunami politik berterusan sehingga ke PRU-13 nanti. SUdah tentu juga kawasan yang paling 'panas' adalah Bukit Gantang memandangkan krisis politik di Perak masih belum reda.

Dapat aku bayangkan hanya dengan sedikit provokasi, penyokong kedua-dua pihak pasti bertempur sesama sendiri atau pun bertempur dengan polis. Sudah tentu juga akan ada orang yang akan cedera dalam episod PRK ini nanti dan aku tak nak menjadi salah seorang yang cedera.

Jika ditakdirkan aku membuat liputan untuk PRK Bukit Gantang, aku akan pastikan story aku bergantang-gantang keluar dari Bukit Gantang. hahahaha!!! Bak kata orang tua-tua, sikit-sikit lama-lama jadi bukit, tapi aku nak tambah, sikit-sikit, lama-lama, bila nak jadi bukit?

2 comments:

The A said...

pakai gas mask skali feroz.jgn lupa pakai kevlar vest in case kena bb bullet lol.

Yakuza said...

Fuh!!! aku xnak kena sikit pun oi!!! cukup la sekali experience kena tear gas!! tobat aku!!! mata, idung, tekak kalo boleh tanggal memang dah buat.