Wednesday, June 17, 2009

chin peng lagi!!!


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) sekali lagi mengeluarkan kenyataan yang tidak berasas dan tiada logik akal. bagaimana dia sebagai bekas Timbalan Perdana menteri boleh berkata Chin Peng patut diberi pengampunan dan di benarkan masuk Malaysia????

dia patut sedar bahawa chin peng adalah bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM) merangkap ketua cabang komunis di Malaya dan kemudian Malaysia kerana kemasukan sabah dan sarawak ke dalam persekutuan.

bagaimana dia boleh terfikir ingin memberi pengampunan kepada chin peng sedangkan chin peng lah bertanggungjawab membunuh ribuan anggota tentera dan orang awam yang tidak berdosa?

memang alasan DSAI adalah kerana perikemanusian, tetapi kita kena fikir semula adakah dosa chin peng sudah dimaafkan oleh ratusan ribu rakyat malaysia??? patutnya sifat kemanusiaan tersebut digunakan DSAI untuk membantu ratusan bekas tentera untuk menjalani hidup sebagai insan sempurna kerana mereka telah kehilangan kaki, tangan dan lumpuh sepanjang hayat kerana menyelamatkan bangsa dari Chin Peng!!!

DSAI patut juga sedar bahawa hukuman yang diberikan untuk tidak membenarkan chin peng masuk ke malaysia adalah hukuman yang amat sedikit berbanding dengan dosa yang dia telah buat.

Patutnya Angkatan Tentera malaysia (ATM) sudah lama dahulu menghantar pasukan khas dan membunuh Chin Peng, tetapi ia tidak dilaksanakan kerana sifat kemanusiaan, adakah ia tidak cukup wahai DSAI???

jika DSAI terfikir untuk memberi pengampunan kepada Chin Peng, baik dia keluarkan kenyataan pengampunan kepada Chin Peng dan semua banduan dalam penjara seluruh malaysia, itu lebih logik!!!

jadi kesimpulan yang amat mudah dibuat disini adalah DSAI sengaja mengeluarkan kenyataan tersebut untuk menarik sokongan kaum cina terhadap PKR.

tetapi sebelum itu, sedarlah kepada kaum cina bahawa kaum cinalah yang sebenarnya menjadi mangsa kepada PKM, sepatutnya merekalah yang pertama menolak kepulangan pengkhianat bangsa yang bernama Ong Boon Hwa@Chin Peng!!!!!

No comments: