Sunday, June 28, 2009

kerajaan perpaduan

Kepala Pakatan Rakyat
Aku paling hensem!!
Aku paling Hansap!
Aku paling hero!

PERPADUAN...siapa yang tidak mahu?? orang yang cintakan perpecahan je yang tak nak benda ni. tetapi terlalu banyak spekulasi berhubung cadangan ini..ada yang cakap elok..dan ada yang cakap tak elok (ni orang yang tak mahu perpaduan la ni).

bercakap mengenai kerajaan perpaduan, mari kita tengok dulu siapa yang mulakan cadangan ini. ramai yang cakap...(ni orang2 yang mudah tertipu dengan politik la ni), dorang cakap cadangan ni UMNO yang mulakan...kalo aku denga orang cakap mcmni memang aku tergelak..bodohnya orang ni.

kerajaan perpaduan mula2 dikeluarkan dari mulut Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hujung tahun lepas masa ceramah sebelom pilihan raya kecil Kuala Terengganu, tetapi isu ni panas balik lepas Muktamar Pas tahun ni. semua orang bercakap pasal perkara ni.

UMNO melalui kenyataan Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin bersikap amat terbuka, malah tidak meletakkan syarat apa2 pun pada Pas untuk berbincang.

memang ramai yang cakap UMNO terdesak dan makin musnah, tapi cuba kita sorot lebih mendalam, sejak pilihan raya kecil kuala terengganu dan bukit gantang yang lalu, sokongan melayu terhadap Pas makin mengecil, undi yang memastikan kemenangan Pas adalah undi dari kaum Cina. Pas sekarang terlalu jelas mengikut bontot Parti Keadilan Rakyat(PKR) dan DAP. sedarlah!!!!

UMNO sudah tentu mempunyai strategi sendiri, kalau orang boleh bercakap UMNO makin lemah, maka orang lain pun boleh bercakap UMNO makin kuat, Ustaz Hadi pada satu tahap terdetik memikirkan bahawa Pas makin melencong dalam haluan merapu Pakatan Rakyat, dan satu2nya cara untuk keluar adalah dengan bergabung dengan UMNO dan membuat kerajaan perpaduan.

Sekarang pun sudah jelas dalam Pas ada perpecahan yang ketara, satu kem menyokong dan satu kem lagi menolak. seperti kenyataan Ketua Bahagian Pas Kuala Krai, mereka TERPAKSA MENOLAK CADANGAN kerajaan perpaduan sebab pemimpin tertinggi menolaknya. Lim Kit Siang mesti ketawa sekarang dengan orang melayu dan Anwar pula gabra sebab nak jadi PM tapi penuh ngan masalah.

Pada pilihan raya Manek Urai ni nanti, jika UMNO menyusun strategi yang tepat dan membawa pendekatan kempen yang betol, mereka boleh buat kejutan besar, jika UMNO menang, sudah pasti Ustaz Hadi terus terduduk, Lim Kit Siang menangis dan Anwar pula pengsan (dah la kalah, kena penjara pula pas tu sebab kes Saiful Azlan Bukhari).

P/s ~ aku gi MU!!!!

No comments: