Monday, July 27, 2009

Aku bukan rasist...


Dimana-mana sahaja dalam dunia sepanjang sejarah manusia, kumpulan berhaluan kiri tetap dikira penentang kerajaan. tidak perlu dipertikaikan disitu.

komunis di Malaya kebanyakkannya disokong oleh orang cina peringkat bawahan kerana pada masa tersebut, cina kebanyakkannya tertekan dan semangat patriotik akibat serangan Jepun keatas tanah besar China. secara langsung mereka terus melancarkan perang selepas perang dunia ke-2 terhadap british kerana berpendapat ideologi komunis akan diterima orang Malaya.

Cuba kita tanya dengan orang-orang cina yang kaya, adakah mereka menyokong ideologi komunis? sudah tentu tidak kerana komunis mengamalkan dasar samarata. sudah tentu mereka yang kaya tidak akan berkongsi harta dengan yang miskin, betul bukan..

kepada orang melayu pula, majoriti mereka tidak menyokong komunis kerana ideologi ini tidak percayakan konsep ketuhanan.

memang puluhan ribu tentera komanwel tiba ditanah melayu untuk memerangi komunis...kerana ia dilakukan untuk menyelamatkan negara dari terjebak kedalam perang saudara yang sudah tentu tidak akan selesai hingga hari ini.

Tentera Putih dihantar untuk membantu tentera melayu agar tidak menggambarkan sangat peperangan antara Melayu Vs Cina.

Jujur saya ingin bertanya kepada pembaca, jika komunis cina berjaya merampas negara ini, apa yang akan terjadi kepada kaum melayu di Malaya?

memang sekarang minda kita terbuka dan kita menerima perkongsian kuasa kerana jasa orang-orang dahulu berjuang untuk sesuatu yang kompleks, tetapi apa yang difikirkan oleh orang cina dan melayu pada ketika itu? dapat point saya bukan...
jadi kesimpulannya, perjuangan komunis ditentang bukan kerana majoritinya cina...ia ditentang kerana perkara yang akan terjadi sekarang. kerana kebijaksanaan pemimpin kita dahulu, malaysia sekarang menjadi seperti sekarang...

No comments: