Monday, July 20, 2009

Teoh Beng Hock..........


Ingin aku tegaskan disini bahawa apa yang aku tulis adalah luahan perasaan dan persepsi aku semata-mata...belum pasti semua yang aku tulis adalah perkara sebenar atau sebaliknya..ok!!

sebelum kita menuduh seseorang...lebih baik kita mengkaji dahulu kenapa teoh 'mati' dan kenapa beliau disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)...
Teoh, yang merupakan setiausaha politik kepada Ean Yong Hian Wah, juga merupakan seorang daripada saksi dalam siasatan SPRM berhubung dakwaan penyalahgunaan peruntukan negeri baru-baru ini.

Aku juga dapat maklumat bahawa penyalahgunaan peruntukan negeri ini melibatkan pembelian beribu-ribu bendera sempena hari kebangsaan dan sambutan tahun baru yang lepas.

bagi aku, sisatan kes ini adalah kes biasa dan bukannya high profile kes sehingga boleh menjatuhkan seseorang..lain lah jika kes ini menjurus kepada kes yang lebih besar..memang patut pun beliau dibunuh (andaian aku sahaja).

jika ada pihak yang menuduh SPRM yang membunuh teoh, bagi aku itu adalah andaian yang membabi buta...fikir logik..sprm tidak perlu membunuh SAKSI, lainlah jika disuruh oleh DALANG kes tersebut, dan kita pasti boleh agak siapa dalang disebaliknya bukan.

begitu juga jika ada pihak yang menuduh kematian teoh disebabkan oleh KERAJAAN, sekali lagi ia tuduhan tidak berasas. lainlah jika INDIVIDU dalam KERAJAAN, tidak bermaksud KERAJAAN itu sendiri yang membunuh teoh.

aku juga merasakan kematian Teoh bertujuan untuk mengaburi mata rakyat mengenai perkara yang sebenarnya berlaku dan digunakan oleh 'SESETENGAH PIHAK' untuk MENUDUH PIHAK LAIN. aku yakin ramai yang faham bukan....chow!
Owhh...and one other thing....jika kerajaan nak bunuh teoh...kerajaan dah boleh bunuh DSAI dari dulu dah.....hahahah!!!

No comments: