Monday, February 28, 2011

Khilafah! Khilafah!

Perjalanan revolusi bangsa Arab terus menarik perhatian aku, terbaru, di Tunisia, Mesir dan Yemen, penunjuk perasaan ini mula melaungkan "Khilafah! Khilafah!' sambil memegang bendera Hitam Islam.


Terlebih dahulu, aku nak cerita serba sedikit la pasal Khilafa yang aku tau, Khilafah ni sebenarnya adalah satu kerajaan Islam yang meliputi kesemua tanah negara Islam sekarang, dari Morroco hinggalah ke Indonesia. Kerajaan Islam ini wujud sejak zaman Rasulullah SAW hinggalah ia ditumbangkan pada 1924.

kat bawah ni sedikit video punca kejatuhan Khilafah Islam


Dan lebih menarik bagi aku adalah cubaan beberapa pemimpin negara khususnya dari Pakatan Rakyat yang seolah-olah membayangkan 'people uprising' akan berlaku di negara ini seperti apa yang berlaku di negara-negara Arab, walaupun dorang ni tidak memberi arahan secara jelas.

Tetapi mereka harus ingat, revolusi yang berlaku di negara-negara Islam sekarang sudah sampai ke tahap 'no turning back'....kerana hampir keseluruhan negara Islam sudah mula merasai bahang revolusi ini.

Memang pada mulanya uprising ini mahu menjatuhkan pemimpin diktator masing-masing, tetapi selepas berjaya, perjalanan revolusi ini mula berubah kerana di sudut hati Muslim seluruh dunia, mereka mahukan sebuah Khilafah baru kerana tidak tahan dengan tekanan dan penindasan. Muslim percaya Khilafah inilah penyelesaian kepada masalah yang dihadapi oleh manusia sekarang.

Umat Islam sudah merasai Nasionalism, Demokrasi, Kapitalisme, Sekularisme dan Diktator, sekarang Umat Islam mahukan sistem Khilafah, sistem kerajaan yang bermula sejak zaman Rasulullah SAW.

Sudah pasti keseluruhan pergerakan Islam seluruh dunia mula berkira-kira mahu menubuhkan sebuah negara Islam, sebuah Islamic Super State...sudah pasti negara haram Israel makin ketakutan!!

Sebab ni la kot Pas dah tak berbunyi lagi pasal negara Islam Malaysia, sebab sasaran utama sekarang adalah negara Khilfah, Daulah Islamiyah!

Adakah itu yang dimahukan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang? Terima kasih kepada mereka berdua ini kerana mula menaikkan semangat anak muda Malaysia!!

Ni ade lagu rap sikit sebagai penutup. Takbir!


2 comments:

Funny pictures said...

This is very good information. Thanks for sharing.

Anonymous said...

dah parah semua :(