Tuesday, April 5, 2011

Isu Video SX: Luar kotak

Akhirnya video seks yang didakwa dilakonkan oleh Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim tersebar di Youtube! Boleh dilihat oleh semua orang seluruh dunia!

Semua orang boleh nilai sendiri kesahihan video ini, aku tak nak cakap lebih-lebih. Korang cari kat internet ni sendiri ye.

Apa yang mula merisaukan kepala otak aku ni, aku risau kalau-kalau video ini manipulasi orang luar, maksudnya benar-benar pengaruh orang luar untuk menghuru-harakan negara kita ini.

Seperti kata bekas PM, Tun Mahathir, kalau Hollywood boleh buat filem Avatar, mereka boleh buat visual apa sahaja. Aku tidak bermaksud video itu tidak tulen, mahupun sebaliknya, aku hanya mengambil point Tun M sahaja.

Ye la, semua orang tau kalau pengikut ni dah taksub gila babi, diorang sanggup buat apa sahaja demi pemimpin diorang ni ha termasuklah memberontak!

Worst case scenario (minta-minta tak terjadi kat negara kita ni) mereka ni boleh memberontak hingga angkat senjata! Moga-moga rakyat kita waras, bertindak mengikut akal fikiran.

Jika ini terjadi, maka alasan kukuh bagi kuasa barat masuk campur atas alasan melindungi orang awam walhal mereka ada niat lain. Lihat sahaja di Iraq, Afghanistan dan Libya sekarang!!

Kepada semua pemimpin dan seluruh rakyat Malaysia, fikir generasi Malaysia akan datang, jangan bertindak melulu, jika tidak nahas padahnya!!

No comments: