Thursday, October 4, 2012

Piramid Melayu

Benarkah dalam dunia Nusantara terdapat struktur Piramid seperti didakwa beberapa pihak? Malah ada yang mengatakan piramid ini lebih tua dari piramid Giza di Mesir. Setelah saya mengkaji dan mendapatkan maklumat dari beberapa individu tertentu, topik Piramid Melayu ini tidak boleh dipandang kosong.

Di Indonesia, beberapa media sudahpun melaporkan beberapa struktur piramid seperti gunung Sudahurip dan gunung Lalakon. Namun media di Malaysia masih menyepi dalam soal ini. Mungkinkah saya sebagai pengamal media harus mengkaji dan membongkar misteri ini?

Mungkin dakwaan piramid ini ada asasnya. Dari maklumat seorang Prof arkeologi (nama dirahsiakan) dari sebuah IPTA yang bertanggungjawab menggali beberapa tapak sejarah terkenal, beliau enggan mengulas lanjut tetapi memberi soalan semula kepada saya. Soalannya:

"Cuba kamu fikir, kerajaan Nabi Sulaiman as memperoleh bekalan emas bagi membuat istana dari mana? sedangkan kita tahu di kawasan Timur Tengah tiada atau sedikit sahaja galian emas."

Malah kata-katanya menjadi satu persoalan.

Jadi, jika benar struktur piramid ini dijumpai dan terbukti lebih tua dan lebih besar dari piramid-piramid lain di dunia, maka sejarah dunia perlu diubah. Soalan saya semula, bersediakah orang MELAYU?


1 comment:

Unknown said...

Fuh.. Terbukti masih banyak rahsia besar di nusantara..