Wednesday, January 2, 2013

Amanat Haji Hadi, Harapanku

Aku bermimpi dan benar-benar berharap, pada malam forum penjelasan Amanat Haji Hadi diadakan nanti, Presiden Pas, Datuk Abdul Hadi Awang berkata,

"Saya, Abdul Hadi Awang, mengakui pernah mengeluarkan Amanat Haji Hadi 31 tahun lepas, dan dengan ikhlas menarik semula amanat tersebut dan meminta maaf kepada seluruh ahli UMNO yang hidup mahupun yang telah meninggal dunia"

Dan ucapan sebegini haruslah disambut dengan pemimpin UMNO dengan tangan terbuka. Malah Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak mestilah memberi respons dengan segera dengan berkata,

"Saya Presiden UMNO, mewakili jutaan ahli yang masih hidup dan telah meninggalkan kita semua menerima permintaan maaf dari Presiden Pas dengan ikhlas, sesungguhnya kita semua saudara seagama"

Nescaya, aku yakin, seluruh negara malah di seluruh dunia, Melayu Islam akan terus berubah selama-lamanya. Aku percaya umat Islam di negara kita terus digeruni dan pasti mematahkan gerakan licik musuh 1000 tahun ke belakang!!

Peristiwa ini akan dikenang selama-lamanya.

No comments: