Saturday, December 12, 2020

Apa yang kita boleh buat dengan RM1 bilion?


Apabila kita menyebut angka satu bilion, mungkin ada di antara kita tidak mengetahui berapa banyak 0 di belakang satunya. Kepada yang tahu tahniah, kepada yang tidak tahu, satu billion mempunyai sembilan 0 atau 1,000,000,000! Saya terfikir, oleh kerana hari ini kita sering mendengar perkataan bilion, jadi apakah yang kita boleh buat dengan jumlah RM1 bilion ini? Mari kita berimaginasi. Sebagai permulaan, jika saya mempunyai RM1 bilion dan mengeluarkan RM100 setiap hari, saya memerlukan 27,397 tahun baru habis! href="https://www.blogger.com/#">
Cuma satu sahaja kita tidak boleh beli walaupun mempunyai duit berbilion-bilion ringgit iaitu hidup kekal abadi. Tidak kiralah macamanapun, ajal tetap menjelma. Apa yang pasti, perjalanan saya untuk sampai ke angka RM1 bilion sudah kabur. Saya hanya mampu berangan!

No comments: